جعفر مقیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که مدرسه محل
تجلی و ظهور اهداف نظام آموزشی است، بر اساس کیفیت خروجی آن یعنی دانش
آموزان در خصوص میزان توفیق آن، قضاوت می شوند.
وی اظهار کرد: به منظور
بهبود مدیریت مدرسه و ارتقاء کیفیت یادگیری دانش آموزان و استفاده بهینه از
امکانات و تجهیزات طرح تدبیر در سال تحصیلی 96-95 در دستور کاری مدارس
ابتدایی قرار گرفت.
وی از مدیریت کارآمد و اثر بخش به عنوان هدف اصلی این طرح آموزشی - تخصصی در مدارس ابتدایی استان البرز یاد کرد.
معاون
آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز مدیریت مدرسه را سطحی از
مدیریت و راهبری آموزشی دانست و بیان کرد: برنامه ریزی ، بهره گیری از
منابع ، تعامل موثر با جامعه محلی ، اهداف ، راهبردها و سیاست های آموزش و
پرورش از جمله اهداف عملیاتی شدن طرح تدبیر در مدارس ابتدایی استان است.
مقیمی
گفت: کلیات برنامه تدبیر در مدارس ابتدایی را تقویت خودباوری، برنامه
محوری، توسعه مشارکت، توانمند سازی کارکنان، ارزیابی و بهبود مستمر و
استفاده حداکثری از منابع در اختیار را تشکیل می دهد.
وی یادآور شد: در
برنامه ریزی و اجرای این طرح نیز فرآیندهای مهم مدرسه، جهت گیری کلی ،
تقویم اجرایی برنامه تدبیر و تدوین برنامه عملیاتی سالانه مهم است.
به
گفته این مسوول نظارت ، ارزشیابی و بازخورد از دیگر برنامه های طرح تدبیر دبستان
در مدارس ابتدایی البرز است که در آن به ارزیابی، کارکردهای ارزیابی، شیوه
ارزیابی برنامه تدبیر ، ملاک های ارزیابی عملکرد مدرسه ، نحوه محاسبات
میزان موفقیت و اعلام نتیجه پرداخته می شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره
کل آموزش و پرورش البرز از برنامه محوری، آموزش و یادگیری ، فعالیت های
پرورشی و فوق برنامه، سلامت و تربیت بدنی ، مشارکت ، نظارت و ارزیابی اداری
- مالی که در سند تحول بنیادین نیز با عبارت های مختلف رویکردی به آن
پرداخته شده بعنوان ضرورت های طرح تدبیر در مدارس ابتدایی یاد کرد.